Warning: Declaration of QuietSkin::feedback($string) should be compatible with WP_Upgrader_Skin::feedback($feedback, ...$args) in /var/www/vhosts/racunovodstvo-najgo.si/davcnaoaza.si/wp-content/plugins/ocean-extra/includes/wizard/classes/QuietSkin.php on line 12
Microsoft na Japonskem uvedel štiridnevni delovnik, rezultati so izjemni – Računovodski servis in davčno svetovanje, davčna oaza, luka godnič

Microsoft na Japonskem uvedel štiridnevni delovnik, rezultati so izjemni

Štiridnevni delovnik se je marsikje po svetu izkazal za izjemno dobro idejo, a do zdaj so ga povečini uvajala le manjša podjetja. Zdaj ga je na Japonskem preizkusil še Microsoft in dokazal, da model uspešno deluje tudi v večjih podjetjih. Produktivnost je namreč poskočila za kar 40 odstotkov.

Program, ki so ga testirali letos poleti, so poimenovali “Work Life Choice Challenge” (izziv izbire za poklicno življenje). Vsak petek v avgustu so zaprli vrata podjetja in svojim uslužbencem tako zagotovili dodatni prost dan.

Ne samo, da so jim zmanjšali število delovnih ur, pozvali so jih tudi, naj manj časa preživijo na sestankih in za računalnikom, ko odgovarjajo na elektronsko pošto. Namesto tega so svetovali, naj sestanki trajajo največ pol ure, manjše stvari pa naj se uslužbenci raje dogovorijo po eni od Microsoftovih telefonskih aplikacij, poroča CNN.

Več kot 90 odstotkov od 2280 uslužbencev je povedalo, da so imeli ukrepe nanje velik vpliv. Rezultati so bili obetavni: čeprav se je število njihovih delovnih ur zmanjšalo, se je produktivnost – merjena po prodaji izdelkov na uslužbenca – v primerjavi z lanskim letom povišala za 40 odstotkov, so sporočili v izjavi za javnost. Podjetje je z ukinitvijo dela ob petkih privarčevalo tudi drugje, na primer pri porabi elektrike.

Pobuda sicer prihaja ob skrajnem času, Japonska se namreč že dolgo spopada z mračno – in v nekaterih primerih tudi usodno – kulturo prekomernega dela. Težava je tako huda, da je država zanjo celo skovala izraz “karoshi“, ki pomeni smrt zaradi prekomernega dela oz. zaradi bolezni, ki jih povzročajo stres ali hude depresije.

O tej problematiki se je obširneje začelo govoriti leta 2015, ko je zaposleni pri japonskem oglaševalskem velikanu Dentsu na božični dan storil samomor. Uradniki iz Tokia so pozneje povedali, da je delal prevelike količine nadur. Dve leti pozneje je zaradi podobnega razloga umrla tudi novinarka japonske televizije. Njen delodajalec je povedal, da je v mesecu, preden je umrla, naredila 159 nadur.

To je številna podjetja pripeljalo do tega, da so začela iskati rešitve za svoje zaposlene. Nekatera so jim ponudila bolj prilagodljiv delovnik, vlada pa je predstavila tudi kampanjo “Premium Friday,” ki delavce poziva, naj zadnji petek v mesecu prej zaključijo s svojim delom.

Microsoft je sporočil, da bo pozneje letos na Japonskem poskušal uvesti še en ukrep. Uslužbence bodo pozvali, naj sami razmislijo in predlagajo ideje, ki bi jim pomagale pri izboljšanju ravnovesja in učinkovitosti med življenjem in službo.

Vir: 24ur.com

Zapri meni